Μάθετε πώς σας χειραγωγούν!

Επειδή τον τελευταίο καιρό έχει παραγίνει το κακό, ακολουθούν οι 12 πιο συχνές τεχνικές χειραγώγησης και προπαγάνδας για να τις αναγνωρίζετε και να μη πέσετε θύματα τους.
1) Σπείρετε έμμεσα τους σπόρους πολύ πριν το επίσημο μήνυμα
Ένας συγγραφέας γνωρίζει από πριν τι θα συμβεί και αφήνει νύξεις τις οποίες δεν συνειδητοποιείτε. Όταν τελειώσετε το βιβλίο ή ταινία και κάνετε μια ανασκόπηση θα τις ανακαλύψετε. Έτσι και τώρα, γνωρίζοντας εξαρχής πώς θέλετε να τελειώσει το έργο, σπείρετε διακριτικά σπόρους που θα βοηθήσουν στην ευκολότερη αποδοχή του μελλοντικού μηνύματος. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο δίνετε περισσότερο χρόνο να εξοικειωθούν με ιδέες που δεν ξέρουν ότι καλλιεργείτε.
2) Εκμεταλλευτείτε το συναίσθημα
Το συναίσθημα δεν είναι μόνο δυνατό αλλά και άκρως μεταδοτικό. Χρησιμοποιήστε το συναίσθημα για να προσπεράσετε πιο εύκολα τα τυχόν εμπόδια που μπορεί δημιουργήσει η λογική και η κριτική σκέψη. Χρησιμοποιήστε λέξεις και εικόνες που εγείρουν δυνατά συναισθήματα. Βαπτίστε, για παράδειγμα, το σχέδιο σας «Ελευθερία» και δείξετε τι χαρές θα έχουν όταν κάνουν αυτό που τους λέτε. Τι λέτε για πάρτι σε γιοτ πίνοντας κοκτέιλ και απολαμβάνοντας την ‘ελευθερία’; Μαζί με την ευφορία σπείρετε και τον φόβο σε περίπτωση διαφωνίας ή δισταγμού. Δείξτε τους ένα μέλλον με πόνο, δυστυχία και θάνατο. Και όταν ανέβει ο φόβος, επαναλάβετε την λύση για να απολαύσουν όλοι τα μεσοπέλαγα πάρτι. Δεν έχει σημασία αν είναι αντικειμενικό αρκεί να είναι έντονα συναισθηματικό.
Δεν έχει σημασία αν είναι αντικειμενικό αρκεί να είναι έντονα συνασθηματικό
3) Επαναλαμβάνετε το μήνυμα ξανά και ξανά και ξανά
Όσοι εξειδικευόμαστε στο χώρο της ύπνωσης και της υποβολής, γνωρίζουμε πολύ καλά την δύναμη της επανάληψης. Η επανάληψη του μηνύματος βοηθάει στην εξοικείωση της αλλά και στην υιοθέτηση της. Επιπλέον, ένα επαναλαμβανόμενο μήνυμα, κάποια στιγμή αντιμετωπίζεται ως αλήθεια. Βομβαρδίστε τους, λοιπόν, με το μήνυμα σας και συνεχίστε να βομβαρδίζετε. Εδώ δεν χωράνε τσιγγουνιές.
4) Επιστρατεύστε τους ειδικούς
Δώστε αξιοπιστία στο μήνυμα σας επιστρατεύοντας ειδικούς που το προσυπογράφουν. Οι ειδικοί θα δώσουν εγκυρότητα σε αυτό που θέλετε να περάσετε και αν οι ειδικοί τυγχάνει να είναι εμπιστοσύνης, τόσο το καλύτερο. Η εμπιστοσύνη στο άτομο θα περάσει και στην πληροφόρηση. Η λέξη κλειδί εδώ είναι η εμπιστοσύνη. Εφόσον κλονιστεί η εμπιστοσύνη προς στον ειδικό, κλονίζεται και το μήνυμα που μεταφέρει.
5) Βρείτε άτομα σεβαστά, αρεστά και που να τους μοιάζουν
Συμπαθούμε και ακολουθούμε πιο εύκολα άτομα που μας είναι αρεστά και με τους οποίους μπορούμε να ταυτιστούμε. Μαζί με τους ειδικούς, επιστρατεύστε μερικά άτομα με τους οποίους ταυτίζεται το κοινό σας και κάντε τους εκπροσώπους του μηνύματος σας. Έτσι το αρεστό και οικείο που φέρει το πρόσωπο μεταφέρεται στο μήνυμα.
6) Ενθαρρύνετε ένα μικρό βήμα πρώτα
Πιο εύκολα γίνεται κάτι αποδεκτό όταν γίνετε σταδιακά. Το γυμνό για παράδειγμα που βλέπουμε στις μέρες μας στην τηλεόραση δεν προβλήθηκε απότομα. θα είχαμε μεγάλες αντιδράσεις. Ξεκίνησαν με λίγο περισσότερο πόδι, προχώρησαν με λίγη περισσότερη πλάτη και έτσι συνέχιζαν με κάθε εξοικείωση. Πείστε τους να κάνουν ένα μικρό βήμα προς την κατεύθυνση που θέλετε. Αν μάλιστα κάνουν κάτι που αντιτίθενται , θα αναγκαστούν, για την ψυχική τους αρμονία, να το δικαιολογήσουν και να το υπερασπιστούν. Μόνο έτσι θα μειώσουν την εσωτερική σύγκρουση που θα νιώσουν με την προδοσία των πεποιθήσεων τους και να συνεχίζουν να συμπαθούν τον εαυτό τους. Είναι ανθρώπινη ανάγκη να υπερασπιζόμαστε αυτά που πράττουμε. Συγχαρητήρια, λοιπόν, αποκτήσατε επιπλέον συμμάχους!
Όταν πράττουμε αντίθετα από τις πεποιθήσεις μας, θα αναγκαστούμε να το δικαιολογήσουμε και να το υπερασπιστούμε για να μειωθεί η εσωτερική σύγκρουση που δημιουργείται όταν άλλα λέμε και άλλα κάνουμε
7) Πείστε τους ότι το κάνει η πλειοψηφία
Ακολουθούμε πιο εύκολα την μάζα και θέλουμε να είμαστε με την ομάδα που κερδίζει. Πείστε τους ότι η πλειοψηφία ακολουθεί την προτροπή σας. Όταν στο ξενοδοχείο διαβάσω ότι το 90% των πελατών επαναχρησιμοποιεί την πετσέτα του μπάνιου για να βοηθήσει το περιβάλλον, είναι πιο πιθανό να το κάνω και εγώ. Πείτε και εσείς ότι το 90% κάνουν αυτό που προτείνετε.
8) Ενημερώστε επιλεκτικά
Δώστε τους τη δική σας αλήθεια, δεν χρειάζεται να είναι αντικειμενική. Μεγεθύνετε τα θετικά του μηνύματος σας και ‘ξεχάστε’ τα όποια αρνητικά στοιχεία. Χρησιμοποιείστε επιλεκτικά κάποιες αλήθειες, χρησιμοποιήστε λέξεις με διπλά μηνύματα, παραποιήστε την αλήθεια ή απλά πείτε κατάφορα ψέματα. Ο σκοπός εδώ αγιάζει τα μέσα. Διαλέξετε ότι σας ταιριάζει.
9) Διαίρει και βασίλευε
Γιατί να τα βάλουν μαζί σας και να μην τα βάλουν μεταξύ τους; Δημιουργείστε δύο αντίθετες ομάδες και σπείρετε διχόνοια. Αφήστε την ‘δική σας ομάδα’ να ασκήσει πίεση απέναντι στους αντίθετους. Χρησιμοποιείστε την γενίκευση και βάλετε ταμπέλες στη μια ομάδα για να φανεί κατώτερη, επικίνδυνη και υπεύθυνη για τα δεινά που υπάρχουν. Η γενίκευση δουλεύει θαυμάσια. Θυμάστε το ‘όλοι μαζί τα φάγαμε’ και ότι ‘οι Έλληνες είναι τεμπέληδες’; Ακόμα δεν έχει φύγει η ρετσινιά διεθνώς. Πώς αποκαλούμε τελευταία εκείνους που έχουν διαφορετική γνώμη και έχουν το θράσος να την εκφράζουν;
Δημιουργείστε δύο αντίθετες ομάδες και σπείρετε διχόνοια. Αφήστε την ‘δική σας ομάδα’ να ασκήσει πίεση απέναντι στους αντίθετους και στην ουσία να κάνουν τη δική σας δουλειά.
10) Μη δίνετε επιλογές
Εδώ τα πράγματα είναι απλά. Υπάρχουν μόνο δύο επιλογές. Η είναι μαζί σας ή εναντίον σας. Μόνο ένας δρόμος υπάρχει προς την ελευθερία. Το δικό σας μήνυμα είναι η αλήθεια. Τελεία και παύλα. Αυτό το δίπολο βοηθάει πολύ και στην διχόνοια που προαναφερθήκαμε.
11) Πάρτε μια αλήθεια και διαστρεβλώστε την προς όφελος σας
Πάρτε μια υπάρχουσα αλήθεια, κατά προτίμηση κάτι επίκαιρο, και διαστρεβλώστε την δίνοντας το δικό σας νόημα. Για παράδειγμα, είναι υπαρκτά τα fake news. Κανείς δεν το αμφισβητεί. Γυρίστε το προς όφελος σας και βαπτίστε fake news οποιαδήποτε διαφορετική άποψη από την δική σας. Και επειδή είναι επικίνδυνα τα fake news, εισάγετε και κυρώσεις. Τώρα αν κάποια fake news μπορεί να κρύβουν περισσότερες αλήθειες από τα επίσημα news, λίγο το κακό.
12) Δημιουργήστε πρώτα το πρόβλημα και μετά πουλήστε τη λύση.
Επιθυμείτε να πουλήσετε κάποια λύση; Προκαλέστε πρώτα το πρόβλημα, δημιουργείστε την ανάγκη έτσι ώστε ο κόσμος να ζητά κάποια λύση, αφήστε τον κόσμο να υποφέρει λίγο και να εκλιπαρεί για βοήθεια και μετά, σαν ‘από μηχανής θεός’ εμφανίσετε την λύση που θα προσφέρει την λύτρωση. Είναι μια κατάπτυστη πρακτική αλλά υπαρκτή.
Δημιουργήστε πρώτα την ανάγκη, αφήστε τον κόσμο να υποφέρει για να ζητήσει ο ίδιος βοήθεια και μετά πουλήστε την λύση
Οι τεχνικές αυτές – και πολλές άλλες που δεν έχουμε καλύψει- έχουν δύναμη και αποτέλεσμα ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. Τότε ανεβαίνει η δική σας δύναμη και μειώνεται η δική τους. Γι’ αυτό κοινοποιήστε το. Όσοι περισσότεροι τα γνωρίζουμε, τόσο πιο οχυρωμένη η θέση μας. Αυτός, άλλωστε, είναι ο στόχος αυτής της ανάρτησης γιατί ο συνδυασμός των τεχνικών επιρροής με την έλλειψη ηθικής είναι άκρως επικίνδυνη.