www.hypnosis.gr
Η σελίδα της επιστημονικής ύπνωσης
Οι υποβολές στην ζωή μας.


Πολλοί από εσάς γνωρίζεται ότι οι προτάσεις που προτρέπει ο θεραπευτής να ακολουθήσετε κατά την διάρκεια της ύπνωσης για να πετύχετε τους στόχους σας είναι οι γνωστές σε όλους μας υποβολές. Αυτό που πιθανώς να μη γνωρίζετε είναι ότι η ύπνωση δεν είναι απαραίτητη για να πιάσει τόπο η υποβολή. Οι υποβολές έχουν την ικανότητα να δουλεύουν ανεξάρτητα – αν και κατά την ύπνωση ενισχύονται. Σκεφτείτε την υποβολή σαν ένα μήνυμα που μπορεί να επηρεάσει εκείνον που θα το λάβει. Δεν χρειάζεται να είναι one to one. Μπορεί να επηρεάσει πολλούς συγχρόνους - σκεφτείτε τι έμμεσα μηνύματα μεταδίδουν οι διαφημίσεις με στόχο μια συναισθηματική μας αντίδραση (το συναίσθημα κινητοποιεί).

Υποβαλλόμαστε καθημερινά με ποικίλους τρόπους χωρίς τη μεσολάβηση της ύπνωσης. Σας έχει τύχει να ξύνεται κάποιος μπροστά σας για πολύ ώρα και να σας πιάσει φαγούρα;  Ξέρετε ότι η πλέον συνηθισμένη μη λεκτική υποβολή είναι το χασμουρητό; Χασμουριέται ένας στην παρέα και ακολουθούν σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι. Λιποθυμάει η κυρία ή ο κύριος που έδωσε αίμα δίπλα σας και σαν να νιώθετε κι εσείς μια αδυναμία. Αυτές οι υποβολές είναι μη λεκτικές και βασίζονται στην εικόνα: στην προκειμένη περίπτωση να βλέπετε κάποιον να χασμουριέται, να ξύνεται ή να λιποθυμάει.

Η υποβολή μπορεί, επίσης, να βασιστεί στο γραπτό λόγο. Πόσες φορές έχουμε διαβάσει κάτι που μας εμπνέει και μας κινητοποιεί; Βέβαια, μπορεί να συμβεί και το αντίθετο. Έχουμε, για παράδειγμα κάποιες κρίσεις πανικού ή θέματα υγείας που μας φοβίζουν, διαβάζουμε άρθρα στο ίντερνετ για να μάθουμε λεπτομέρειες και υιοθετούμε πολλά περισσότερα από αυτά που αρχικά είχαμε!

Οι πιο κοινές υποβολές είναι του προφορικού λόγου. Μην υποτιμάτε τη δύναμη του λόγου. Ένα απλό σχόλιο μπορεί να αλλάξει τη διάθεση σας και να την κάνει θετικότερη ή αρνητικότερη. Σας λέει ο γιατρός με σιγουριά την ώρα που σας συστήνει ένα φάρμακο “...πάρε αυτό και θα γίνεις καλά...” και μπορεί να νοιώσετε καλύτερα πριν καν ξεκινήσετε την αγωγή (ενώ αυξάνεται η πιθανότητα να σας βοηθήσει το φάρμακο). Αφήνει να εννοηθεί ότι δεν είναι σίγουρος για την πορεία σας και η πορεία σας μπορεί να επιδεινωθεί. Δυστυχώς, οι περισσότεροι επαγγελματίες υγείας υποτιμούν την δύναμη της υποβολής. Το ξέρετε, για παράδειγμα, ότι η εμπειρία του πόνου επηρεάζεται από τα λόγια και τις περιγραφές του γιατρού; Ο ένας οδοντίατρος μου λέει ότι το δόντι δεν είναι υγιές και θα το αντικαταστήσουμε με ένα άλλο για να αποκαταστήσουμε το χαμόγελο μου ενώ ο άλλος μου λέει ότι έχει σαπίσει το δόντι, ότι  θα κάνουμε εξαγωγή και στη θέση του θα βιδώσουμε ένα άλλο. Θα είναι πιστεύετε ίδια η εμπειρία μου και στους δύο;

Το προσπάθησε, για παράδειγμα, υπονοεί δυσκολία.  .. να προσπαθήσω να κοιμηθώ, να προσπαθήσω να κοιμηθώ..  (σιγά μη κοιμηθείτε). Από την άλλη,  το … δεν το έχεις καταφέρει… όταν σερβίερται 'σκέτο', διαπιστώνει απλά μια αποτυχία. Όταν, όμως, προσθέσπυμε ένα ακόμη στο τέλος της φράσης και αλλάζει το μήνυμα που μεταδίδει.  Το …δεν το έχεις καταφέρει ακόμη… πλέον υπονοεί ότι θα το καταφέρεις αργότερα και από την στιγμή που θα υιοθετηθεί αυτό το μήνυμα, η ελπίδα ή/και σιγουριά που νοιώθετε σας κινητοποιεί και τα καταφέρνετε. Υπάρχει και η αρνητική υποβολή που χωρίς να το θέλετε προκαλείται αυτό σκοπεύατε να αποφύγετε. Για παράδειγμα, λέτε στον ορειβάτη που έχει ανέβει αρκετά ψηλά και φοβάται να μην κοιτά κάτω και αμέσως κοιτά κάτω και πανικοβάλλεται. Για την αρνητική υποβολή, όμως, θα μιλήσουμε στο επόμενο post.

Αυτό που θέλω να καταλάβετε είναι ότι οι υποβολές είναι μέρος της επικοινωνίας μας και – είτε το θέλουμε είτε όχι -μεταδίδουμε μηνύματα που μπορούν να επηρεάσουν τους άλλους, θετικά και αρνητικά. Θυμηθείτε το την επόμενη φορά που θα απευθύνεστε στους ασθενείς σας, στους μαθητές σας, στους φίλους σας και στα παιδιά σας. Φυσικά, δεν αφορά μόνο τους άλλους. Αφορά και εσάς & ειδικότερα όλα αυτά που «λέτε» στον εαυτό σας καθημερινά. Τι μηνύματα, συνήθως, μεταδίδεται στον εαυτό σας και πόσο σας επηρεάζουν;

<< Back Add New Comment
0 items total
Add New Comment
Name*
Subject*
Comment*
Please type the confirmation code you see on the image*
Reload image
Copyright www.hypnosis.gr 2001
HomeΒιογραφικόΌλα για την ΎπνωσηNewsletter & Δωρεάν E-booksΤα Βιβλία μουΕκπαίδευση (Νέο!) - ΕκδηλώσειςBlogEnglish VersionLinksContact Form